סרטון תדמית  בשלושה שלבים

כדי ליצור סרטון תדמית טוב אנחנו צריכים להיות מודעים לשלושת הדברים האלה: איך? למה? ומה? 

איך? - כל העניין הטכני של הצילום, הטכניקה והצורה הטובה ביותר לצילום ביתי. 

למה? -  למי הסרטון הזה פונה ומיועד? מי הקהל שלי? איך נצליח לגעת בו ולהגיע אליו? 

מה? -  המה הוא החלק החשוב, הוא עוסק בתוכן. אנחנו צריכים לבחור מילים שמייצגות אותנו ואת העסק שלנו.  המילים הן הטקסט שאותו אנחנו נגיד.

והינה טיפים לכל שלב.

איך? 

  •  לצלם בנייד לרוחב ולא לאורך (רק ביצירת סרטון לסטורי נצלם לאורך).
  • לדאוג לתאורה טובה שמגיעה מקדימה.
  • לדאוג לרקע מעניין שנותן פרספקטיבה ועומק. לכן לא לעמוד ממש קרוב לרקע אלא במרחק ממנו.
  • לאחר הפעלת הווידאו לחכות 3 שניות לפני שמתחילים לדבר, אותו הדבר בסיום הסרטון לחכות 3 שניות בפריז, ואח"כ לכבות את ההסרטה/הווידאו.
  • לדאוג שאין רעשי רקע בזמן הצילום.
  • זווית הצילום – למצוא את הגובה המתאים ביותר להעמדת המצלמה של הטלפון הנייד, למצוא את הזווית שבה אנחנו נראים הכי טוב ומחמיא.
  • חשוב לדאוג לחצובה או לשמור שהנייד לא יזוז בזמן הצילום.


 למה? ולמי? 

  • הסרטון צריך להגיע לקהל מסוים, כשאנחנו מדברים אנחנו צריכים לחשוב על משהו ממוקד, קהל מדוייק שאנחנו פונים אליו.
  • איתור ומציאת הנקודה החסרה והכואבת אצל הקהל שלי. זו הנקודה שאליה צריך לפנות. אנחנו רוצים לתת מענה לאותו כאב. 
  • מבט שלנו אל תוך עדשת המלצמה יצור תחושה אצל הצופה שאנחנו ממש מסתכלים ופונים אליו. כך נצליח להעביר את הרגש שלנו בצורה הכי טובה. אנחנו רואים את נקודת הכאב של הקהל ופונים אליה.

 מה

זה החלק הכי חשוב בהכנת הסרטון. התוכן - הטקסט שאומרים מול המצלמה. 

  • התוכן צריך להיות מדויק וקצר.
  • המילים שנבחר לומר מייצגות אותנו ואת מי שאנחנו.
  • חשוב לכתוב את הטקסט שאומרים.
  • כדאי שהמשפטים יהיו קצרים כדי שנצליח להגיד אותם ברצף.
  • תזכרו שזמן הריכוז של אדם מבוגר עומד היום על 8 שניות. (מחקר שחברת מיקרוסופט ערכה בזמן האחרון) סרטון טיק-טוק מגיע לאורך של 15 שניות בלבד. כך שמומלץ שכל הסרטון שמצלמים לא יהיה ארוך מ-45 שניות.